سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
فرزانگان امیدوار
علیرضااحسانی نیا
امیر آشتیانی اعلام کرد: استفاده از هوش مصنوعی در سامانه موشک برد بلند «ابومهدی»

وزیر دفاع با بیان اینکه موشک ابومهدی قادر است از عمق خاک کشور، شناورهای دشمن را هدف قرار دهد، گفت: قابلیت مقابله با جنگ الکترونیک دشمن، رادارگریزی با بهره‌مندی از هوش مصنوعی در نرم‌افزار طراحی مسیر پروازی از دیگر قابلیت‌های این موشک است.

به گزارش فرزانکان امیدوار به نقل از  تسنیم، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز در آیین الحاق موشک‌های کروز ابومهدی به نیروهای دریایی ارتش و سپاه، گفت: به‌فضل خدا در راستای دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران و ارتقای توان موشکی و پدافندی، امروز مراسم الحاق سامانه کروز برد بلند ابومهدی را شاهد هستیم. این سامانه، یک سامانه راهبردی است و به‌واقع می‌توانیم بگوییم که همتا ندارد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: این سامانه دارای ویژگی‌های خاصی است؛ از جمله برد هزارکیلومتری که محدوده دفاع دریایی ما را نسبت به گذشته چندین برابر افزایش خواهد داد و این نکته بسیار مهمی است.

وزیر دفاع با اشاره به سایر ویژگی‌های موشک ابومهدی، تصریح کرد: از ویژگی‌های دیگر این سامانه می‌توان به نقطه‌زنی، قدرت تخریب بسیار بالا و عبور از عوارض جغرافیایی و ارتفاع پست اشاره کرد.

وی ادامه داد: قابلیت مقابله با جنگ الکترونیک دشمن، رادارگریزی با بهره‌مندی از هوش مصنوعی در نرم‌افزار طراحی مسیر پروازی از دیگر قابلیت‌های این موشک است.

امیر آشتیانی گفت: ما با تولید انبوه موشک ابومهدی قادر خواهیم بود از عمق خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران و اماکن کاملاً پنهان و با حداکثر سرعت، به اهداف متحرک دریایی دشمن شلیک کنیم و ناوها، ناوچه‌ها و ناوشکن‌های دشمن را به‌طور کامل منهدم و نابود کنیم.

وی اضافه کرد: این توان بسیار بالایی است که در اصل به‌دست متخصصان و دانشمندان کوشا و فعال وزارت دفاع، صنعت دفاعی، همکاری ستادکل نیروهای مسلح و نیروهای دریایی ارتش و سپاه و جوانان غیرتمند ما در شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها به ثمر رسید و قطعاً در ارتقای توان رزم نقش بسیار مهمی خواهد داشت.

وزیر دفاع در پایان تأکید کرد: ما در پشتیبانی از نیروهای مسلح همواره به نوآوری و بومی‌سازی فکر می‌کنیم و آن را دنبال می‌کنیم. قطعاً توانمندی‌هایی که ما به‌دنبال آن هستیم در مسیر صلح و دوستی و برادری است و قطعاً ضامن ثبات و امنیت در منطقه خواهد شد.

 




موضوع مطلب : هوش مصنوعی, موشک ابومهدی

پیوندها
لوگو
علیرضااحسانی نیا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 855
  • بازدید دیروز: 1702
  • کل بازدیدها: 14524629