سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
فرزانگان امیدوار
علیرضااحسانی نیا
1

اهمیت انهدام این شبکه در جایی است که در اغتشاشات 1401 بر خلاف تصورات، فقط 20 درصد کار در کف خیابان بود و 80 درصد آن یک عملیات بزرگ رسانه‌ای بود.

به گزارش فرزانکان امیدوار به نقل از  مشرق-در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز سه‌شنبه سوم مردادماه در حالی چاپ و منتشر شد که دستگیری اعضای شبکه گسترده تروریستی-صهیونیستی در چند استان کشور بازداشت و 43 بمب کشف و ضبط آن؛ ادامه بحث‌ها درباره گشت ارشاد؛ تحلیل آینده مذاکرات در صفحات نخست روزنامه‌های امروز به چشم می‌خورد.

در تازه ترین اظهارنظرات پیرامون مذاکرات ایران و آمریکا، وزیر خارجه آمریکا درباره برجام گفته است که هم اکنون مذاکرات احیای برجام و هسته‌ای وجود ندارد و قطعا هرتوافقی با ایران باید اهداف امنیتی ما را حفظ کند و منافع ما را برآورده سازد. اظهار نظر وزیر آمریکایی مورد توجه روزنامه‌های اصلاح‌طلب قرار گرفته است.

روزنامه آرمان امروز می‌نویسد:

مشخصا اگر موضوع زندانیان حل و فصل شود می توان در رابطه با سایر مسائل نیز به تفاهم رسید زیرا فضای مذاکرات میان ایران و آمریکا مثبت می شود. باید توجه داشت که موضوع زندانی چهارم سبب شد تا تفاهم نانوشته ایران و آمریکا به سرانجام نرسد و نهایی نشود. احتمالا در مرحله بعد از آزادی زندانیان، در خصوص توافق غنی سازی روی حد 60 درصد توافقاتی صورت گیرد و در مقابل به ایران نیز امتیازاتی داده شود. اگر این تفاهمات نهایی شود شاید در آینده طرفین بتوانند به سمت توافقی جامع تر نیز گام بردارند. امروز لازم است تا با تمامی طرف ها وارد رایزنی شویم و اتفاقا اخیرا برخی مسئولین پیشین وزارت خارجه این موضوع را مطرح کردند. ما هم اکنون در وضعیتی قرار داریم که بهتر است خودمان با آمریکا معامله کنیم و جریان واسطه ‌گری را قطع کنیم.

پشت پرده ضربه اطلاعاتی به شبکه تروریستی چه بود؟ / آذر منصوری: پوشیدن مانتوی کوتاه و جلو باز یک مبارزه سیاسی است!

روزنامه هم‌میهن نیز در گزارشی با عنوان سیگنال منفی در مذاکرات؟ نوشته است:

گفته می‌شود ایران رقمی در حدود 20 میلیارد دلار در عراق، کره‌جنوبی، هند و چین اموال مسدودشده دارد که تا الان اتفاق خاصی به جز مهلت 120 روزه برای پرداخت بدهی‌ها داده نشده است. در مورد کره‌جنوبی هنوز گشایشی ایجاد نشده. در مورد دارایی‌هایی که ما در هند و چین داریم هم این اتفاق نیفتاده است. به نظر می‌آید که آمریکایی‌ها آزادسازی این 20 میلیارد دلار را به پذیرفتن کل این پیشنهاد منوط کرده‌اند یعنی پذیرش ترتیبات امنیتی جدید در منطقه، تبادل زندانیان و حوزه هسته‌ای، ولی ایران احتمالاً یا با این مجموعه مخالف است و آن را نمی‌پذیرد و قبول ندارد و یا اینکه در حوزه ترتیبات امنیتی خواهان امتیازات بیشتر از 20 میلیارد دلار اموال بلوکه‌شده است.

این روزنامه اصلاح‌طلب می‌نویسد:

نکته‌ی دیگری که وجود دارد و می‌شود به‌عنوان احتمال سوم مطرح کرد، این است که شاید ایران تمایل دارد به جای بحث توافق موقت یک نوع مذاکرات رفع تحریم‌ها را بر پایه برجام پیش ببرد. ایران مانند فشارهایی که در ماه می ‌و ماه آوریل بر آمریکایی‌ها وارد کرد، خواهان مذاکرات رفع تحریم‌هاست. با توجه به اینکه تاریخ انقضاهای بندهای برجام در مورد برنامه موشکی و به‌ویژه در ارتباط با پایان یافتن قطعنامه 2931، برای ایران مهم و دارای امتیاز است، ممکن است ایران به دلیل همین امتیازاتی که با انقضای این بندها کسب می‌کند خواهان آغاز مذاکرات هسته‌ای بر پایه‌ی رفع تحریم‌ها باشد. این احتمال را هم می‌توان به عنوان احتمال سوم در نظر گرفت.

پشت پرده ضربه اطلاعاتی به شبکه تروریستی چه بود؟ / آذر منصوری: پوشیدن مانتوی کوتاه و جلو باز یک مبارزه سیاسی است!

درحالی‌که تحولات سیاسی حاکی از آن است رخداد خاصی دیپلماتیکی حداقل تا پایان تابستان نخواهیم داشت. تلاش محافل سیاسی در داخل برای گره زدن توافق به مذاکرات مستقیم قابل‌تأمل است، درحالی‌که در بازه مهر تا دی نیز غربی‌ها باید در مورد موضوعات مرتبط با بندهای غروب برجام تصمیم‌گیری کنند، برخی از داخل با ارسال سیگنال «آشفتگی» خط گفتگوی مستقیم با آمریکایی‌ها در سالگرد اغتشاشات را مطرح می‌کنند، ارسال پیام‌های اشتباه از سوی جنتلمن‌های داخلی برای کرواتی‌های خارجی حکایتی مرموز در سه پرده است، ماجرایی که یک‌سوی آن اغتشاشات، سوی دیگر آن انتخابات و ضلع سوم آن وقایعی است که این چینش صحنه را برهم خواهد زد!

آذر منصوری و ارتباط اصلاح‌طلبان با پروژه بی‌حجابی

در روزهای اخیر رسانه‌های معاندین به روش‌های مختلف سعی کرده‌اند با ایجاد التهاب روانی فضای احساسی مذاکرات را به سوی اغتشاشات هدایت کنند، پیام فعالان اصلاح‌طلب در این ماجرا مشابه رسانه‌های فارسی زبان در خارج از کشور است!

آذر منصوری در یادداشتی در روزنامه اعتماد اعلام کرده است که تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی آزادی حجاب است؛ رئیس غیر قانونی جبهه اصلاحات نوشته است که با اصرار بر حفظ حجاب، همه سقف های بی حجابی شکسته خواهد شد.

در بخشی از این یادداشت آمده است:

هر نوع مداخله اجباری در امری که هنجار بودن آن باید مورد وفاق جامعه باشد، نه تنها اشتباه استراتژیک حکومت‌ها است، بلکه در درازمدت به ضد خود نیز تبدیل خواهد شد. مکرر گفته‌ایم و باز هم می‌گوییم تنها راه‌حل پایان دادن به این مناقشه اصلاح سیاست‌گذاری‌ها و قوانین با هدف تبعیض‌زدایی از زنان از یک‌سو و پرداختن به راه‌حل‌های ایجابی از سوی دیگر است. با ادامه روند موجود هیچ پایانی بر این مناقشه مترتب نیست و باید بیش از پیش نگران آینده کشور بود. بهترین حالت برای حاکمیت آن است که داشتن پوشش اسلامی از سر انتخاب باشد، نه اجبار و یقین داشته باشند که این اجبار یک سویه معدل به ‌شدت پوشش هنجار را تغییر خواهد داد. همان تغییری که از بیرون بودن چند تار موی زنان به چکمه و ساپورت و مانتوی کوتاه و جلو باز رسید و امروز از همه این سقف‌ها عبور کرده است.

پشت پرده ضربه اطلاعاتی به شبکه تروریستی چه بود؟ / آذر منصوری: پوشیدن مانتوی کوتاه و جلو باز یک مبارزه سیاسی است!

دستگیری اعضای شبکه تروریستی-صهیونیستی در کشور

وزارت اطلاعات اعلام کرد که اعضای شبکه گسترده تروریستی-صهیونیستی در چند استان کشور بازداشت و 43 بمب کشف و ضبط شد. اعضای شبکه گسترده تروریستی-صیهونیستی در چند استان کشور بازداشت و 43 بمب کشف و ضبط شد. سرشبکه‌ها در دانمارک و هلند اقامت دارند.

روزنامه شرق نوشته است:

20 بمب ویژگی پرتابی دارند که به قصد استفاده از آنها علیه هیات و تکایا آماده شده بودند. علاوه بر آن چند خانه تیمی، انواع سازه‌های فلزی انفجاری، چاشنی‌های مربوطه، انواع مواد شیمیایی صنعتی و مواد پیش‌سازانفجاری، کیت‌های الکترونیکی، ریموت‌های کنترلی برای هدایت انفجار از راه دور، فیتیله‌های انفجاری، چندین قبضه کلت کمری، سلاح‌های شکاری ساچمه‌زن و مقادیر فراوانی سلاح سرد و ابزارهایی صرفاً با کاربرد دراغتشاشات خیابانی کشف و ضبط شد.

پشت پرده ضربه اطلاعاتی به شبکه تروریستی چه بود؟ / آذر منصوری: پوشیدن مانتوی کوتاه و جلو باز یک مبارزه سیاسی است!

اهمیت انهدام این شبکه در جایی است که در اغتشاشات 1401 بر خلاف تصورات، فقط 20 درصد کار در کف خیابان بود و 80 درصد آن یک عملیات بزرگ رسانه‌ای بود. این 20 درصد را نیز حدود 60 سلول عملیاتی از منافقین، سلطنت طلبان، بهائیت، جیش‌الظلم، اراذل و اوباش و تروریست‌های کردستان که ترکیب شده بودند پیاده کردند. این 60 سلول نیز حدود دو سال اقدام به ساخت خود کرده بودند.


پس از شکست اغتشاشات، بحثی پدید آمد مبنی بر اینکه دستگیری لیدرها و سرشبکه‌ها و حتی انهدام اتاق‌های عملیات به معنای انهدام شبکه مادر اغتشاشات نیست و این شبکه یا از کشور خارج شده یا خود را محو کرده است. البته تداوم دستگیری‌ها و انهدام‌ها و البته سرنوشتِ معدوم، علیرضا اکبری نشان داد این شبکه نیز تحت اشراف است.

 




موضوع مطلب : شبکه تروزیستی, روزنامه اعتماد

پیوندها
لوگو
علیرضااحسانی نیا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 404
  • بازدید دیروز: 1165
  • کل بازدیدها: 14526794