سفارش تبلیغ
سرور مجازی ‌هاست ایران
 
پایگاه خبری تحلیلی فرزانگان امیدوار
علیرضااحسانی نیا
درباره وبلاگ


در اینجا می توانید خبرهای داغ سیاسی فراجناحی را بخوانید...علیرضااحسانی نیا
صفحات وبلاگ
نویسندگان

اگر نصب رئیس جمهور با ولایت فقیه نباشد حتی رئیس جمهور هم طاغوت است

آیت‌الله قرهی گفت: دشمن قصد تخریب جایگاه ولایت فقیه را دارد که بایستی از تحقق این امر در قالب لباس روحانیت جلوگیری شود و متاسفانه برخی امروز منش «بنی صدر» را برای ازبین بردن ولایت فقیه و اسلام در پیش گرفته‌اند.

آیت ابه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرزانگان امیدوار ؛ لله روح الله قرهی مدیر مرکز علمیه امام مهدی(عج) در گفتگو با طرقبه نیوز، در رابطه با واکنش به سخنان اخیر رئیس جمهور و تفسیر به رأی نسبت به سیره و عملکرد و فرمایشات ائمه اطهار (ع) برای توجیه اقدامات و طرز تفکر خود اظهار کرد: اولین مرجع در موضوع ولایت، قرآن کریم و آیات الهی است و نشان می دهد که موضوع ولایت تعبیری الهی بوده و آیات فراوانی صراحتا تبیین می کند که این موضوع از جانب خداوند است.

وی ضمن تأکید بر این که باید مستندات افاضات رئیس جمهور ازلحاظ زمانی باید بررسی شود تصریح کرد: علی(ع) به عنوان اتمام حجت با مردم می فرماید، اگر از من درخواست حکومت‌رانی دارید آنچه که حکم می‌کنم آن چیزی است که خودم صلاح می دانم و به سخن هیچ گوینده توجه نمی‌کنم و اگر اصرار بر حکومت نداشته باشید و مرا ترک کردید، من هم مانند بقیه مردم هستم چراکه کاری می‌کنید من امر خدا را زمین بگذارم؛ آیا این بر اساس صحبت‌های اخیر گفته شده خلاف دموکراسی مورد نظر است.

مدیر مرکز علمیه امام مهدی(عج) گفت: سخنان اخیر قصد مصادره به مطلوب کردن آیات و روایات را دارد چراکه هیچ جا از قرآن این مطلب گفته نشده است؛ با این منطق بی اساس، باید برای پیامبران نیز انتخابات برگزار شود که صحیح نیست، حتی سقیفه هم انتخابات نبود و عده ای محدود تصمیم گیر بودند.

وی افزود: وجه تمایز شیعه این است که امامت را بر اساس مباحث کلامی می داند و اعتقاد دارد نبوت، امامت از ناحیه خداوند تعیین می‌شود و جانشین نبی که امام است تبعا باید با ملاک الهی مورد پذیرش قرار گیرد.

آیت الله قرهی خاطرنشان کرد: هدف مطرح شدن این موضوعات و شبهه وارد کردن به امامت و ولایت معصوم(ع)، ضربه زدن به ریشه‌های ولایت فقیه و همچنین ریشه‌کن کردن دین است.

وی افزود: بر اساس فرمایشات امام خمینی(ره) اگر نصب رئیس جمهور با ولایت فقیه نباشد حتی رئیس جمهور هم طاغوت است و اطاعت از او اطاعت طاغوت محسوب می شود، افرادی که خودشان را روشنفکر می‌دانند بدانند چنانچه ولایت فقیه در کار نباشد، طاغوت است و تکرار می کند؛ یا خداست یا طاغوت.

این استاد درس خارج فقه هدف اصلی این افراد را منزوی کردن دین دانست و اظهار کرد: برخی امروز منش بنی صدر را در ازبین بردن ولایت فقیه و اسلام در پیش گرفته‌اند لذا شبهه افکنی از تریبون‌های مختلف در ولایت پذیرفته نیست.

آیت الله قرهی با بیان اینکه پیامبر(ص) خودشان فرمودند جانشینی پس از من موضوع الهی است افزود: دشمن می خواهد با اسلام مبارزه کنند و در این مرحله قصد تخریب جایگاه ولایت فقیه را دارند که بایستی از تحقق این امر در قالب لباس روحانیت جلوگیری شود.




موضوع مطلب : نصب رئیس جمهور با ولایت فقیه, رئیس جمهور طاغوت است
بازیگر جوان سینما و تلویزیون کشور گفت: مسلما دوستان رسانه ای و هنرمند ما نیز هر کسی در صنف خودش سختی های بسیاری را متحمل شده و زحمت فراوانی میکشند که با وجود یک اتفاق نباید آن زحمات نادیده گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرزانگان امیدوار ؛ سمانه پاکدل بازیگر جوان سینما و تلویزیون کشورمان در گفت وگو با راه دانا؛ در خصوص درگیری لفظی روی داده میان بهناز جعفری و خبرنگاران اظهار داشت: هیچ کسی دوست ندارد که بین دو  قشر هنرمندان و خبرنگاران شاهد این اتفاقات باشد.

وی با بیان اینکه بهناز جعفری بازیگر زحمت کشیده و بی حاشیه ای است، افزود: دقیقا نمیدانم در روز نشست نقد و بررسی فیلم «زیر پای مادر» چه اتفاقی افتاده ولی این را میدانم که امروز بهناز جعفری هم از سخنان خود خوشحال نیست.

این بازیگر جوان کشورمان ادامه داد: بهناز جعفری یک بیماری را پشت سر گذاشته و شاید برخی واکنش ها از اثر همان بیماری باشد.

پاکدل با اشاره به اینکه سریال زیر پای مادر بسیار درخشیده است، گفت: توقع همه بازیگران یک تشکر و نقد سازنده اثر است نه اینکه به حاشیه های دیگر بپردازیم.

وی در ادامه با بیان اینکه همه ما از چیزی ناراحت هستیم و نباید این برخوردها را با استفاده از رسانه و فضای مجازی وارد سطح مردم کنیم، بیان کرد: من به بازیگری بهناز جعفری ایمان دارم و اگر حرفی زده است باید بدانیم که در چه شرایطی بوده است.

پاکدل عنوان کرد: مسلما دوستان رسانه ای و هنرمند ما نیز در صنف خودشان سختی های بسیاری را متحمل شده و زحمت فراوانی میکشند که با وجود یک اتفاق نباید آن زحمات نادیده گرفته شود.

گفتنی است هفته گذشته پایان نشست خبری «زیر پای مادر» با حواشی و تنش‌هایی همراه شد، جایی که بهناز جعفری در واکنش به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه دیالوگ‌های سعید نعمت‌الله شبیه به فیلم‌های مسعود کیمیایی است، پاسخ داد: «این قبیل صحبت‌ها کمی تقصیر جامعه منتقدان و مردم ماست که به دلیل عدم آگاهی و شناخت و تنبل بودن‌شان همه چیز را گردن فردی دیگر می‌اندازند. این در حالی است که حتی آقای کیمیایی را هم نمی‌شناسیم و می‌آییم می‌گوییم که این چنین است. متاسفانه مثل همین نشستی که هیچ بار شناخت و تحلیلی در پرسش‌های شما وجود ندارد.»

او خطاب به خبرنگاران حاضر در این نشست ادامه داد: «شما افرادی هستید که حتی پیش‌پا افتاده‌ترین سوال‌ها را برای به چالش کشاندن ما بازیگرهایی که یک‌سال زحمت کشیدیم و این سریال را ساختیم ندارید و یک‌سری سوال کسالت‌آور می‌پرسید.»

در واکنش به این صحبت‌های جعفری، چند نفر از خبرنگاران به لحن این بازیگر اعتراض کردند که او در پاسخ گفت: «فقط بلدید بگویید به ما بی‌احترامی می‌کنید! این از بی سوادی شماست. شما حتی برای خودتان هم سوال ندارید و همه‌تان صرفا یک کارمند هستید که برای پر کردن وقت کارتان آمده‌اید اینجا.»

وقتی هم خبرنگاری در اعتراض گفت اگر همین بچه‌های رسانه نبودند، شما الان بهناز جعفری نبودید، این بازیگر با کنایه پاسخ داد: «می‌خواهم نباشم! حتما من به واسطه شماها شدم بهناز جعفری، شما روزنامه نگاران فقط بلدید اعتراض‌های بی‌اساس کنید.»

با این بحث و جدل لفظی، نشست خبری سریال «زیر پای مادر» در دقیقه‌های پایانی به حاشیه کشانده شد و با ترک جلسه توسط چند نفر از حاضران، ناتمام و ناقص ماند.




موضوع مطلب : سمانه پاکدل, بهناز جعفری
این بنر غلط ترین برداشت از سخنان رهبر انقلاب در باره آتش به اختیار بودن نیروهای انقلابی در فعالیت فرهنگی است. با دیدن آن به یاد سخنان روحانی در مجلس افتادم که خواستار اعدام مخالفان در نمازجمعه شده بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرزانگان امیدوار به نقل از 598/حمید رسایی نوشت: جمعه این هفته بنری، در گوشه یکی از خیابان های اطراف نماز جمعه تهران خطاب به رییس قوه قضاییه نصب شده که جلوی ورود بانوان به ورزشگاه ها را بگیرید و الا ما (دانشجویان حزب الله نماز جمعه تهران) مطابق بند میم وصیت نامه امام و امر آتش به اختیار امام خامنه ای از آن جلوگیری می کنیم!
با دیدن این بنر که غلط ترین برداشت از سخنان صریح، واضح و روشن رهبر انقلاب در باره آتش به اختیار بودن نیروهای انقلابی در فعالیت های فرهنگی و معطل نماندن برای دستور و بخشنامه از سوی نهادها و ارکانها در فعالیتهای فرهنگی است، به یاد سخنان رئیس جمهور مدعی اعتدال امروزمان افتادم!
حسن روحانی هم روزگاری در مجلس شورای اسلامی، خواستار برپایی چوبه های دار و اعدام مخالفان در نماز جمعه شده بود! عاقبت این نوع تفکر افراطی 30 سال قبل حسن روحانی را امروز در اتخاذ مواضعی مانند ایراد اتهام 38 سال زندان و شکنجه به نظام جمهوری اسلامی، ترویج اباحه گری در امور دینی و انحرافات اعتقادی مانند "درس مذاکره از عاشورا" و "تقدیس خیانت یاران امام حسن(ع) و تحمیل صلح" و در روزهای اخیر انحراف در خصوص "مشروعیت ولایت" شاهدیم، آن هم در حالی که عمامه به سر دارد و رییس جمهور مهمترین کشور شیعی است!
جناب الله کرم! متاسفانه برداشت غلط و شاذ حضرتعالی از سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص آتش به اختیار بودن نیروهای فرهنگی و نصب این بنر که بر خلاف فهم اکثر قریب به اتفاق نیروهای انقلابی و اقدامات خودجوش فرهنگی آنها و پیشنهادات موثر ایجابی ایشان در این خصوص بوده، خوراک قابل توجهی برای رسانه های معاند بویژه در فضای مجازی فراهم کرده است که امیدوارم توضیحات اصلاحی شما مانع سوءاستفاده های بیشتر معاندان داخلی و خارجی شود.
از آنجا که شما سابقه جبهه و جنگ دارید و در عرصه جنگ فرهنگی هم فعالید، ما به عنوان سربازان این جبهه، دوست نداریم عاقبتی مانند حسن روحانی برایتان رقم بخورد، لطفا ضمن بازنگری در شیوه عملکرد انقلابی خود، به این بیانات رهبر معظم انقلاب توجه بیشتری نمایید تا در فهم امر آتش به اختیار دچار اشتباه نشوید:
«راه درست، راه قانون است. همه تابع قانون باشند، همه تسلیم قانون باشند. گاهی ممکن است یک قانون، صددرصد درست هم نباشد، اما از بی‌قانونی بهتر است. گاهی ممکن است در یک بخشی، یک خطائی هم از مجری قانون سر بزند که من و شما بفهمیم او در اجرای قانون این خطا را کرده است؛ اما اگر نتوانیم آن را از طریق قانونی اصلاح کنیم، تحمل آن بهتر است از این‌که باز بی‌قانونی کنیم؛ از راه بی‌قانونی بخواهیم آنچه را که به نظر ما خطا است، درست کنیم. قانون، معیار بسیار خوبی است؛ وسیله‌ای است برای آسایش کشور، آرامش کشور، حفظ وحدت ملی، ادامه‌ی راه عمومی.»

(بیانات امام خامنه ای در دیدار اقشار مختلف مردم‌؛ 92 اردیبهشت 25)

پ ن: خطاب این متن به آقای الله کرم نوشته شده چون ایشان در صفحه اینستاگرامش با قرار دادن این تصویر، تلویحا مسئولیت این کار را پذیرفته اند.




موضوع مطلب : هشدار به حسین الله کرم, آتش به اختیار بودن
شنبه 96 خرداد 27 :: 10:48 عصر ::  نویسنده : علی رضا احسانی نیا
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرزانگان امیدوار به نقل از رجانیوز/سعیدفتحی سارانی:با شروع دولت اصلاحات، رفتار سیاسی برخی افراد و گروه‌های سیاسی نسبت به دهه 60 تغییرات جدی کرد؛ کسانی مانند اکبر گنجی که به دلیل دیدگاه‌های تند خود علیه بدحجاب‌ها به اکبر پونز ملقب شده بودند یا افرادی مانند محسن مخملباف، محسن سازگارا، هاشم آغاجری و ... که برخوردهای خارج از منطق و خشن با منتقدین در دهه شصت داشتند؛ یا موسوی خوئینی‌ها که پدر معنوی گروه منحرف فرقان بود یا سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که نماد یک جریان اقتدارطلب با روحیه چپ بود ناگهان در چرخشی 180 درجه‌ای نسبت به عملکرد، رفتار و نگرش خود نسبت به یک دهه پیش ظاهر شدند. خط امامی‌های دهه شصت صرفاً از نام امام (ره) استفاده می‌کردند و قصد داشتند امام را به گوشه‌ای موزه تاریخ بسپرند. رفتار و اظهاراتشان پر از تناقض و خارج از منطق و از روی هیجان بود تا زمانی که مهره و عناصر نفوذ آمریکا و غرب در کشور شدند، در آن زمان حداقل شاهد انسجامی در اظهارات سیاسی آنها شدیم. همانگونه مارقین تا زمانی خوارج نامیده می‌شدند، رفتار و عملکردی پاردوکس‌وار داشتند ولی همینکه مانند شمر به سپاه معاویه و یزید گرویدند، در راستای برنامه امویان قرار گرفتند. خوارج هر چند بی‌بصیرت بودند ولی دغدغه اصلاح جامعه را داشتند.
 
اینکه چرا علی مطهری حساس به مباحث فرهنگی اینگونه از سند 2030 می‌گذرد، در برابر اظهارات روحانی و مسئولین فرهنگی دولت واکنشی نشان نمی‌دهد و یا دیگر حرفی از آزادی بیان برای منتقدین دولت به زبان نمی‌آورد، علامت‌های خطرناکی برای وی می‌باشد که شاید مانند اکبر پونزها و شمرها دیگر حتی مانند خوارج دغدغه اصلاح جامعه را ندارد. 
 
رفتار و عملکرد علی مطهری در یک دهه گذشته نیز یادآورد اکبر پونزها هست؛ 
 
1. فردی که در دولت اصلاحات منتقد جدی فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی خاندان هاشمی رفسنجانی بود ولی در سال 88 برای دفاع از خاندان هاشمی در برابر همان انتقادات خود ولی از زبان احمدی‌نژاد، رفتارهای هیجانی و غیرمنطقی و عقلایی از خود نشان داده است.
 
 2. انتقادات احمدی‌نژاد و مشایی از طرح گشت ارشاد موجب شد که مطهری به آنان اتهام غیراخلاقی ایجاد کاواره و بار بزند و منتقد جدی سیاست‌های فرهنگی دولت وقت شود؛ ولی چهار سال در برابر اظهارات مشابه از سوی روحانی و مسئولین فرهنگی دولت یازدهم سکوت اختیار کرد. حتی انتقادات احساسی خود نسبت افراد بی‌حجاب و بدحجاب در یک سال گذشته دیگر از سوی مطهری تکرار نشد؛ علی مطهری که روزی تصاویر دختران ساپورت‌پوش را در مجلس نشان می‌داد، در برابر مراسم‌های خارج از شئون اسلامی ستادهای انتخاباتی حسن روحانی سکوت کامل اختیار نمود. متهم‌کننده احمدی‌نژاد به ایجاد بار و فاحشه‌خانه در برابر ظهور کاواره‌ها و بارهای واقعی در برخی ستادهای انتخاباتی حسن روحانی موضعی اتخاذ ننمود.
 
3. مطهری حتی تا پایان دولت احمدی‌نژاد یکی از مدافعین شیوه سیاست خارجه دولت نهم و دهم بود. این اظهارات مطهری در فروردین 92 در برشمردن نقاط قوت احمدی‌نژاد است: "از جمله نقاط قوت رئیس جمهور ساده زیستی، سخن گفتن به زبان مردم، قدرت بیان خوب، حضور درمیان مردم، داشتن صلابت لازم در مقابل غربی‌ها و باج ندادن به آنها است، گرچه در این اواخر در مورد قضیه هولوکاست و رابطه با آمریکا کوتاه آمد." چگونه مطهری که طرفدار حمله به اسرائیل با بیان قضیه هلوکاست و مخالف رابطه با آمریکا در فروردین 92 بود در خرداد همان سال مدافع روحانی می‌شود و در دولت یازدهم نیز به دفاع از برجام می‌پردازد؟
 
4. مطهری بارها اظهار داشته است که رفتار احمدی‌نژاد موجب بروز فتنه 88 شده است؛ هر چند تحلیل علی مطهری نسبت به فتنه 88 سطح نازلی دارد ولی بر فرض صحت ادعای مطهری، چرا وی در برابر رفتارهایی با شدت بیشتر توسط روحانی در انتخابات 96 سکوت کرد و از روحانی حمایت تام انجام داد؟ چگونه انتقاد از هاشمی رفسنجانی بد است ولی اتهام به نهادها و شخصیت‌های نظام توسط روحانی مورد اعتراض قرار نمی‌گیرد؟
 
5. مطهری بارها از آزادی رسانه‌ها در عرصه سیاسی کشور سخن گفته است؛ چگونه در برابر اتهامات بی‌اساس دولت روحانی نسبت منتقدین و رسانه‌های آنها سکوت کرده است و حتی خواهان توقیف رسانه‌های منتقد دولت یازدهم مانند کیهان و وطن‌امروز شده است؟ چگونه حکم به توقیف یک روزنامه صرفاً به خاطر تحلیل متفاوت می‌دهد هر چند فرض شود که تحلیلهایشان اشتباه باشد؟ در دوران دولت نهم و دهم نه روزنامه‌ای به خاطر انتقاد از عملکرد دولت توقیف شد و نه مانند روحانی منتقدین خود را بی‌سواد، بی‌شناسنامه و ... معرفی کردند. اگر روزنامه و نشریه‌ای توقیف شد به خاطر اقدامات خلاف قانون بود نه اینکه نشریه‌ای توقیف شد و بعد در دادگاه تبرئه شود.  البته از مطهری که این حق را برای خود قائل هست که هر اتهامی به هر کسی بزند ولی برای دیگران کوچکترین حقی در انتقاد از خود قائل نیست انتظاری دیگر نیست. از مطهری که منتقد خود را پفیوز خطاب می‌کند باید از ادبیات روحانی نسبت به منتقدین استقبال کند. مطهری دیگر به هیچ عنوان دغدغه دفاع از آزادی و رسانه‌ها را ندارد بلکه مدافع کسانی است که منافع مشترک با آنها دارد.  
 
امثال مطهری در این کشور زیاد است، نقویانی که فساد اقتصادی بهانه‌ای شد برای حمله وی به نهادهای حاکمیتی و دولت سابق، چهار سال در برابر فسادهای مختلف در دولت یازدهم سکوت کرده است و به حمایت از وی پرداخته است. سید مهدی طباطبایی که با نام اخلاق منتقد دولت سابق بود چهار سال در برابر بی‌اخلاقی‌های روحانی و دولتش سکوت کرده است. غرویانی که فاصله گرفتن احمدی‌نژاد از فرمایشات رهبرمعظم انقلاب را دلیلی برای تصمیمات جریان انقلابی می‌دانست، در برابر تمام اظهارات برخلاف نظر رهبرمعظم انقلاب توسط روحانی و دولت نه تنها سکوت کرده است بلکه به توجیه آن می‌پردازد. 
 
رفتار امثال مطهری،غرویان، امجد، نقویان، سید مهدی طباطبایی و ... که پر از تناقض و پارادوکس هست نگران کننده است. اگر در رفتار آنان دنبال انسجام مشخصی وجود نداشت می‌توان امید داشت که حداقل دغدغه اصلاح کشور را دارند. خطر بی‌حجاب‌ترین و بی‌حیاترین زنان از علی مطهری مخالف بی‌حجابی، خطر فاسدترین فعالین اقتصادی از نقویان منتقد فساد، ضدنظام‌ترین افراد بین اپوزوسیون از غرویان مدعی حامی مراجع و ولایت، بی‌اخلاق‌ترین افراد از طباطبایی و امجد مدعی اخلاق به مراتب کمتر است زیرا تاریخ ثابت کرده است کمکی که اهل شام به معاویه و یزید نتوانستند بکنند، ابن‌ملجم ضد اموی، شمر جانباز صفین و عمربن سعد به اصطلاح معلم اخلاق انجام دادند.



موضوع مطلب : اکبر پونز, علی مطهری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرزانگان امیدوار به نقل از خبرآنلاین :ایلنا نوشت:دبیرکل مجموع روحانیون مبارز گفت: چرا وقتی اختلاف بین اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان بالا می‌گیرد، گروه‌هایی در خیابان‌ها و در اجتماعات به جان اصلاح‌طلبان می‌ریزند و نه‌تنها آنان را می‌زنند، بلکه زشت‌ترین کلمات را در مقابل چشم صدها نفر بر سر آنان فریاد می‌کنند.

متن بخش دوم پاسخ‌های موسوی خوئینی‌ها به یکی از مخاطبان کانال تلگرامی او که سوال‌هایی درباره جریان اصلاحات پرسیده بود، به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دیروز به بخشی از پرسش‌های یکی از خوانندگان محترم پاسخ دادم. همان‌طور که وعده کرده بودم، اکنون ادامه? پاسخ‌ها را عرض مى‌کنم:

این خواننده? محترم مدعی شده‌اند اسرائیل و آمریکا به اصلاح‌طلبان بیشتر علاقه دارند. ولی گویا از یاد برده‌اند که در زمان دولت اصلاحات بود که آمریکا ایران را محور شرارت نامید و امروز هم، در دولتِ مورد حمایت اصلاح‌طلبان، رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه آمده است و علیه ایران رجزخوانی می‌کند و سنای آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران آغاز کرده است.

این خواننده? محترم پرسیده‌اند: «چرا اکثر مراجع با اصلاح‌طلبان نیستند؟» اطلاعاتی که بنده دارم این ادعا را تأیید نمی‌کند. اما چرا بعضی از جریان‌های سیاسی سعی می‌کنند برای پیروزی سیاسی خود تمام مقدسات را سنگر قرار دهند؟ چرا طلاب و روحانیونی را که باید مردم را به اخلاق و به معنویات و به عمل به احکام دین دعوت کنند وادار می‌کنند برای رأی‌آوردنِ نامزد مورد علاقه? خود به میان مردم بروند و تفاوت رأی‌دادن به آن نامزد را با رأی‌دادن به نامزد رقیب تفاوت بین بهشت و جهنم معرفی کنند؟ یا به طرفداری از امام حسین (ع) و طرفداری از یزید تشبیه کنند؟ پس اولاً، اکثر مراجع آن‌گونه نیستند که این خواننده? محترم ادعا کرده‌اند، و ثانیاً، حاضر نباشید مراجع معظّم تقلید را از جایگاه رفیع خود تنزل دهید و به درون جریان‌های سیاسی بکشانید، که مقلدان آنان از همه? جریان‌های سیاسی هستند.

این خواننده? محترم پرسیده‌اند: «چرا خواننده‌ها و بازیگرها و اپوزیسیون خارج از کشور و سازمان بهائیت و... از اصلاح‌طلبان حمایت می‌کنند؟» من نمی‌دانم این خواننده? محترم چه نگاهی به هنرمندانِ جامعه و به‌طور کلی به هنر دارند! خلقِ انبوهی از فیلم‌ها و موسیقی‌ها و سایر آثار هنری ارزشمند نتیج? کار همین هنرمندان است که تمام یا اکثر اقشار جامعه برای دیدن و شنیدن آن‌ها به اماکن فرهنگی کشیده می‌شوند. مگر یک هنرمند در ایام انتخابات در کنار نامزد اصول‌گرایان ننشست و از او حمایت نکرد؟ البته گمان نمی‌کنم نامزد اصلاح‌طلبان، حتی اگر هیچ یار و یاوری از هنرمندان نمی‌داشت، حاضر بود با آن آقا بنشیند و به طمع حمایت او، بخشی از اعتبار خود را از دست بدهد.

این خواننده? محترم پرسیده‌اند: «چرا وقتی یک اصلاح‌طلب رأی می‌آورد، یک عده می‌آیند و در خیابان می‌رقصند و [...] می‌خورند؟» من فرض می‌کنم آنچه ایشان ادعا کرده‌اند صحیح است، ولی امثال این افراد در جامعه فراوان‌اند، و این ظرفیت و توان اصلاح‌طلبان است که می‌توانند تمام اقشار جامعه، از جمله همان‌هایی که ایشان یاد کرده‌اند، را پای صندوق‌های رأی بیاورند و پس از پیروزی نامزدی که به او رأی داده‌اند به‌عنوان ابراز شادمانی رقص و پایکوبی کنند. این‌ها هم از همان 41 میلیونی هستند که مقام معظم رهبری از تک‌تکشان تشکر کردند؛ شما هم با همین سعه? صدر باید به آن 41 میلیون نفر نگاه کنید. اگر من و شما با رقصیدن در خیابان به‌ویژه در مقابل نامحرمان مخالف هستیم، سبب نمی‌شود که در یک کار بزرگ ملی و خداپسندانه که اعتبار نظام را در برابر چشم جهانیان به نمایش می‌گذارد آنان را از خود برانیم.

حضرت امام (ه) اگر با این منطق با رژیم شاه مبارزه می‌کرد، هرگز پیروز نمی‌شد. او همه? کسانی که با استبداد و دیکتاتوری و فساد رژیم شاه مخالف بودند را به صف مبارزه دعوت کرد؛ در میان آنان از نمازشب‌خوان تا بی‌نماز و از بانوان باحجاب تا بانوان بی‌حجاب و از هر قشری، همه و همه، بودند و آمدند و پیروز شدند.

از این خواننده? محترم می‌پرسم آن عده‌ای که آمدند و به قول ایشان در خیابان رقصیدند و ...، اگر روزی برای پیروزی نامزد اصول‌گرایان به خیابان‌ها بریزند و آن کارها را بکنند، آیا اصول‌گرایان خوشحال می‌شوند یا عده‌ای را با چوب و چماق بر سرشان بسیج می‌کنند؟!

اکنون یک سؤال هم من می‌پرسم: چرا وقتی اختلاف بین اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان بالا می‌گیرد، گروه‌هایی در خیابان‌ها و در اجتماعات به جان اصلاح‌طلبان می‌ریزند و نه‌تنها آنان را می‌زنند، بلکه زشت‌ترین کلمات را در مقابل چشم صدها نفر بر سر آنان فریاد می‌کنند؟! این گروه‌ها آن‌قدر در این فحاشی‌ها و دشنام‌های ناموسی حرفه‌ای هستند که معلوم است از کدام قماش‌اند؛ اگر کسی قیافه? آن افراد و رفتار و کردارشان و، بدتر از آن، سخنانی که از دهانشان خارج می‌شد را می‌دید، مطمئن می‌شد که این افراد در انجام بدترین کارها و گفتن زشت‌ترین کلمات حرفه‌ای هستند. اگر آمدن عده‌ای در خیابان‌ها و رقصیدنشان برای پیروزی اصلاح‌طلبان سؤال برانگیز باشد، آمدن آن گروه‌ها به خیابان‌ها و ضرب و شتم اصلاح‌طلبان و فحاشی به آنان به حساب حمایت از اصولگرایان بارها و بارها سؤال‌برانگیزتر است.

این خواننده? محترم در آخر پرسیده اند: «اگر یک بیننده? بی‌طرف و منصف به این صحنه و گروه‌بندی نگاه کند، باید به این نتیجه برسد که مطلوب امام زمان (عج) و امام خمینی (ره) همین است که اصلاح‌طلبان می‌خواهند؟ شما من را اقناع بفرمایید.» پیش از پاسخ، سؤال را این‌گونه با یک مقدمه تکمیل می‌کنم: دو جریان سیاسی نیرومند در صحنه? سیاسی کشور به نام اصلاح‌طلب و اصول‌گرا حضور دارند و از آغاز تأسیس جمهوری اسلامی هم حضور داشته‌اند، هرچند با نام‌های دیگر. مدیریت کشور هم در این سال‌ها به دست یکی از این دو جریان و یا ترکیبی از آن‌ها بوده است و امروز وضعیت کشور را، اگر تنها از زبان مسئولان مختلف بشنویم، این‌گونه می‌بینیم: افزایش جرائم، افزایش فاصله? فقیر و غنی که یکی از اصولگرایان از آن به 96 درصد و 4 درصد یاد کرد، افزایش آمار طلاق، افزایش قاچاق مواد مخدر و مصرف آن، افزایش نرخ بیکاری و... . اکنون، با این مقدم? کوتاه و ناقص، سؤال این است که آیا مطلوب امام زمان (عج) و امام خمینی (ره) همین است که این دو جریان اصلی کشور به وجود آورده‌اند؟! شما به این سؤال چه پاسخی دارید؟ اگر من سیاهه‌ای از آنچه به دست افراد منتسب به جریان اصول‌گرا انجام شده است ارائه دهم، خواهید گفت که مطلوب حضرت ولی عصر ارواحنا فداه و امام خمینی رضوان الله تعالی علیه آن چیزی نیست که اصول‌گرایان به وجود آورده‌اند.

بنده پیش از پاسخ دادن عرض کردم که سؤال‌ها را به صحنه? واقعیت می‌برم و به داوری می‌گذارم و همین کار را هم کردم. اما در صحن? واقعیت، با وجود هم? کاستی‌ها، می‌توانم فهرستی از توفیقات و دستاوردهای ارزشمند جمهوری اسلامی ارائه دهم بسیار بلندتر از فهرستی که در بالا آوردم.

پس ارزیابی مطلوب یا نامطلوب بودن اصولگرایان یا اصلاح‌طلبان را از نظر مبارک حضرت ولی عصر، ارواحنا فداه، بگذارید برای روزی که خدمت آن حضرت رسیدیم، ان‌شاءالله. و اما آنچه در ترازوی عقل و منطق من و شما قابل سنجش است عملکرد این دو جریان در ادار? کشور است و احترام گذاشتن به آرای اکثریت. اکنون بیایید با هم عملکرد این دو جریان را، از سر انصاف، مقایسه کنیم و به‌عنوان نمونه، مقایسه کنیم هشت سال ریاست‌جمهوری جناب آقای خاتمی را (دوره اصلاحات) با هشت سال ریاست‌جمهوری آن آقایی که مدعی هاله نور بود و اصولگرایان گمان می‌کردند که در پرتو آن نور دوران خوشی را می‌گذرانند.




موضوع مطلب : کنایه تلگرامی موسوی خوئینی‌ها
1   2   3   4   5   >>   >   
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 3125
  • بازدید دیروز: 5415
  • کل بازدیدها: 9746110
پیوندها
لوگو
در اینجا می توانید خبرهای داغ سیاسی فراجناحی را بخوانید...علیرضااحسانی نیا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 3125
  • بازدید دیروز: 5415
  • کل بازدیدها: 9746110